fbpx

Hormonii. Cum îi armonizezi pentru starea ta de bine

Draga mea,

Te-ai întrebat de ce în anumite zile ești atât de bine dispusă, iar în altele parcă  „notele muzicale” nu se armonizează așa cum ți-ai dori?

Imaginează-ți că hormonii tăi intră în scenă într-o simfonie frumoasă, dar uneori discordantă. Îmi place să-i asociez cu o serie de muzicieni care creează sunete unice, într-o orchestră, fiecare având misiunea de a-l asculta pe celălalt, astfel încât să cânte în progresie. Se întâmplă uneori să-i simt cum aleg să cânte pe un ton prea tare sau prea moale, prea repede sau încet și nu se coordonează cu ceilalți, sunetul produs fiind discordant pentru mine.

Cum mă asigur însă că în corpul meu există sincronie? Îmi valorific propria inteligență biologică, prin respectarea ciclurilor și ritmurilor corpului meu. Și tu poți amplifica această conștientizare. În lumea modernă de astăzi, echilibrul hormonal devine din ce în ce mai compromis de stres, de factori de mediu și de dorința de a urma anumite diete. Rolul nostru este să ducem înțelegerea și conștientizarea la nivelul următor, privind prin lentila fertilității, esențială, mai ales când pregătești scena pentru starea ta de bine.

Fertilitatea, draga mea, este sănătatea ta, iar menținerea acesteia este la fel de importantă ca practicarea exercițiilor fizice și alegerea unei diete sănătoase. Chiar dacă o sarcină nu este acum în planul tău, corpul tău are nevoie de un echilibru hormonal. Iar cei mai importanți actori din corpul tău, responsabili de dispoziția ta, hormonii, ar trebui să fie în armonie deplină.

Estrogenul, principalul hormon sexual feminin, este produs în principal de ovare și joacă un rol esențial nu numai în ciclul menstrual, dar susține tot, de la menținerea densității osoase la reglarea dispoziției tale. El are grijă ca grăsimea din corp să se așeze acolo unde trebuie. Contează însă să fie bine dozat. Dacă ai mai mult estrogen decât trebuie este posibil să te confrunți cu țesut adipos în zone în care nu-ți dorești să-l ai. Mai important este să vezi partea plină a paharului, estrogenul este cel care te ajută să fii lubrifiată.

Nivelurile de estrogen se schimbă pe tot parcursul lunii și sunt cele mai mari la mijlocul ciclului menstrual și cele mai scăzute în timpul perioadei menstruale, de aici și acele stări de indispoziție pe care probabil le experimentezi.

Sunt câteva practici pe care le-am testat pentru menținerea unui nivel optim de estrogem și sunt încântată să ți le prezint: menține pe cât posibil greutatea corporală, renunță la micile vicii: fumatul, alcoolul (desigur te poți delecta cu un pahar de vin pe zi), alege exercițiile fizice regulate și o dietă echilibrată care pot face minuni în reglarea nivelului de estrogen pe parcursul vieții.

 

Dieta ta ar trebui să fie compusă din acele alimente recunocute pentru creșterea colesterolului, pe care să le consumi în cantități moderate: gălbenușul, cașcavalul mai gras, smântâna, peștele gras, somonul, boabele de linte, semințele de in, semințele de susan, fructele uscate.

Când ai însă în plan să materializezi un proiect mare, așa cum am avut eu și am reușit să-i dau contur în doar 4 zile (de la intenție la realizare), testosteronul este esențial.

Testosteronul este hormonul sexual produs de bărbați, dar care joacă un rol important și în corpul tău. Cantități relativ mici de testosteron sunt produse în ovare și glandele suprarenale și eliberate în fluxul sanguin, unde contribuie la apetitul sexual, la densitatea osoasă și forța musculară.

Draga mea, poate că ești femeia din business, responsabilă, ești femeia care

are bani, carieră, poziție socială și prestigiu. Toate aceste trăsături îți pot aduce un nivel ridicat de testosteron. Și de aici pot decurge și probleme de fertilitate, de relaționare sau te poți confrunta cu un dezechilibru psiho-emoțional.

Misiunea ta este să te asiguri că menții un echilibru al testosteronului în corpul tău. Bărbatul simte femeia tensionată, pentru că are un „miros” specific de testosteron

și îi este greu să o privească ca pe o femeie. De aceea este important să te conectezi

la esența ta pentru pace, liniște, echilibru, relaționare și să produci hormonii

feminini. Să te conectezi cu natura.

Am învățat un secret pe care sunt bucuroasă să-l împart cu tine: în momentele de conectare cu natura, încerc să evit absolut tot ce mă enervează, evit tot ce mă face să fiu în acțiune. Gândește-te că atunci când ești în căutarea echilibrului tu nu ai voie să produci testosteron. La un moment dat vei avea dorința sexuală. Vei produce testosteron când vei fi odihnită. Dar în momentele de recuperare după o perioadă în care ai fost în energie masculină, încearcă să nu produci acești hormoni. Să nu fii în acțiune.

Și poți transforma testosteronul în estrogen. Cu ajutorul băuturilor din flori de tei sau a celor din hamei, din care se produce și berea. O alegere inspirată este și berea cu vișine.

Cortizolul este un al hormon masculin, care aduce stresul în organism. La niveluri normale ajută la reglarea glicemiei și a sistemului imunitar. Dar la niveluri ridicate contribuie la experimentarea sentimentelor de frică, panică și depresie, la afectarea memoriei și sistemului imunitar.

Surprarenalii sunt cei care produc cortizol și adrenalină. Atunci când produci în exces cortizol și adrenalină, ești mereu negativistă. Ești în energie negativă. Gândurile sunt negative, starea este negativă. Nervozitatea este maximă. Atunci imediat ai nevoie de contactul cu apă. Trebuie să pui în legătură zona surprarenală cu apa.

Sunt încântată să-ți povestesc ce fac eu pentru a regla nivelul de cortizol și adrenalină din corpul meu.

Îmi iau timp stau cu apa mării, încerc să-mi sincronizez respirația cu valurile.

Bineînțeles, uitându-mă la apă încep să fac respirație abdominală, 25-30 de minute respirație abdominală. Apoi îmi concentrez toată energia în palme și țin mâinile calde deasupra rinichilor. Îmi imaginez cum trimit către suprarenali energie. Mă uit la apă și-mi imaginez că-mi iau energia din mare, îmi iau liniștea, flexibilitatea din valuri. Eu mă alimentez cu această energie feminină.

Când ai în plan să rămâi însărcinată, progesteronul este esențial. Ajută organismul tău să se pregatească pentru concepție și sarcină, reglează ciclul menstrual și influențează libidoul. Dacă nu ai suficient progesteron, s-ar putea să ai dificultăți în a rămâne însărcinată sau în a păstra sarcina. Un nivel scăzut de progesteron poate determina și inflamații ale organelor genitale.

De aceea, este important să ai grijă de echilibrul progesteronului în corpul tău. Dieta este cea te poate ajuta. Include în alimentația ta săptămânală avocado (un aliment feminin, în forma vaginului), nuci, zmeură, carne de pui, pește, ouă – alimentele feminine care ar trebui să existe în casa ta. Diminețile le poți începe la o cafea în care să adaugi un cardamon, „Regele condimentelor”, așa cum mai este supranumit în India, cu efecte minunate în producerea progesteronului.

Întreține buna ta dispoziție și prin atenția asupra hormonului tiroidian. Este cel care menține corpul tău în echilibru, reglând funcții precum respirația, ritmul cardiac, metabolismul și temperatura. Dacă glanda tiroidă nu produce suficienți hormoni stimulatori tiroidieni sau produce în exces, este posibil să ai o afecțiune numită hipotiroidism sau hipertiroidism. Deși rareori provoacă simptome în stadiile incipiente, hipotiroidismul netratat îți poate aduce o serie de probleme de sănătate, cum ar fi obezitatea, durerile articulare, infertilitatea.

Sunt câteva secrete prin care poți menține hormonul tirodian  în echilibru. Alege spanacul, salata și legumele cu frunze verzi, surse excelente de magneziu, mineral care contribuie la buna desfășurare a multor procese fiziologice. Fructele oleaginoase, în special nucile caju, migdalele și semințele de dovleac sunt benefice glandei tiroide, deoarece conțin din plin magneziu. Nucile braziliene îți oferă cantități importante de seleniu, un alt mineral care vine în sprijinul bunei funcționări a tiroidei.

Hormonii sunt cei care îți ghidează viața și tu poți contribui la producerea lor prin practici feminine pe care le putem exersa împreună.

Ritualurile, secretul bunei tale dispoziții

Poți învăța intuitiv cum să echilibrezi nivelul de hormoni din corpul tău, cu atenție pe minte, corp și spirit. Iată practicile pe care eu le-am testat cu succes:

Pe lângă dietă și sport, mă asigur că dorm suficient. Nivelurile unor hormoni pot să crească și să scadă pe parcursul zilei, iar calitatea somnului să fie afectată. Pentru a menține un echilibru hormonal optim, opt ore de somn de calitate pe noapte sunt ideale. Și mă fac să mă trezesc cu zâmbetul pe buze.

 

Lumina blândă este preferata mea. Înainte de somn evit pe cât posibil lumina albastră a telefonului mobil, a laptopului care poate perturba ciclul de somn. Corpul răspunde la această lumină ca și cum ar fi lumina zilei, inhibând și producția de melatonină, un hormon care se găsește în mod natural în organism, fiind responsabil de inducerea somnului. Lumina galbenă este mult mai blândă pentru priviri. Eu o aleg când citesc o carte, când ascult muzică relaxantă și mă bucur de o baie.

Includ vitamine în dieta mea zilnică, îndeosebi acele vitamine care susțin nivelurile hormonale sănătoase: vitamina B6, vitamina D, zinc și magneziu. De multe ori le iau din gustările pe bază de cereale integrale, nuci.

Draga mea, pentru echilibrul hormonal îți propun și câteva exerciții care-ți vor da o stare de bine. Încălzește bine palmele până devin fierbinți. Este o modalitate de a atrage energia feminină în viața ta. De asemenea, poți ține palmele lipite în dreptul pieptului și să încerci să cobori energia din cap în corp. Concentrează-te pe simțuri și conștientizează care palmă dă energie și care palmă primește energie. Imaginează-ți un flux uriaș de energie pe care îl transmiți în corpul tău, cu rolul de a-ți aduce echilibrul hormonal și echilibrul între energia feminină și energia masculină. În momentul în care deprinzi acest echilibru și îți dezvolți feminitatea, te schimbi la față, la corp, pur și simplu radiezi de frumusețe.

O altă sursă de energie sunt tehnicile și gimnastica pentru mușchii intimi, care te ajută să produci hormoni și feromoni. Îți recomand să incluzi în ritualul tău zilnic aceste tehnici pentru o energie sexuală foarte puternică, care atrage și care îți permite să fii cea mai dorită și seducătoare femeie din lume pentru alesul inimii tale. Arta mușchilor intimi este cunoscută în orient încă din antichitate și o dețineau soțiile împaraților, hetairele, gheișele, concubinele sultanului.

Ți-ar plăcea să deprinzi secretul acelui cocktail de hormoni care te ajută să menții echilibrul în corpul tău? Alege un program personalizat din „Școala Gheișelor”, proiectul de succes din cadrul programului transformațional “Arta de a fi Femeie, by Elena Cucicovschi”. Vei învăța direct de la Ambasadoarea Feminității în România, toate tehnicile și practicile străvechi și moderne de amplificare a energiei feminine, prin intermediul metodelor specifice fascinantelor gheișe, metode și practice ținute secret, până în prezent.

Vei deprinde pas cu pas acele tehnici care te ajută să-ți trăiești viața în energie și strategii feminine și mai ales vei afla cum să ai grijă de tine și de sănătatea ta într-un mod special, ceea ce-ți dezvoltă considerabil stima de sine.

 

Lalena Store © 2020. All Rights Reserved.

Arta de a fi femeie
Abonare la newsletter.
We respect your privacy.